Návštěvnost
Návštěvnost:
ONLINE:0
DNES:27
TÝDEN:566
CELKEM:252870
DSO Broumovsko se zapojilo do projektu s názvem "Posilování administrativní kapacity obcí na bázi meziobecní spolupráce", zkáceně také "Centra společných služeb" (CSS).
DSO Broumovsko realizovalo projekt s názvem "DSO Broumovsko - Profesionalizace veřejné správy a zpracování strategických a koncepčních dokumentů". Cílem projektu bylo mimo jiné i vytvoření a aktualizace strategických dokumentů.
Poděkování panu Josefu Ptáčkovi za poskytnutí nádherných fotografií ke vzniku těchto webových stránek. www.ptacekjosef.cz
Návštěvnost:
ONLINE:0
DNES:27
TÝDEN:566
CELKEM:252870
Společenství obcí Broumovsko (dále jen „společenství“) je založeno ve smyslu ustanovení § 53 a násl. zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o obcích“).
1. Název společenství: Společenství obcí Broumovsko
2. Sídlo společenství: Hejtmánkovice 64, 550 01 Broumov
3. ČO: 67438839
4. ID Datové schránky: pfgcg94
5. Webové stránky: info@dsobroumovsko.cz
6. Název a sídlo členů společenství:
7. Společenství je samostatnou právnickou osobou ručící svým majetkem za své jednání a své dluhy.
8. Společenství neručí za dluhy svých členů ani jiných subjektů.
9. Společenství je zapsáno v souladu s ustanovením § 49 odst. 4 zákona o obcích do rejstříku svazků obcí, který je veden Krajským úřadem Královéhradeckého kraje a je založeno na dobu neurčitou.
1. Společenství vyvíjí svou činnost především v rámci funkčního mikroregionu, jenž je tvořen geografickou oblastí (dále jen "zájmové území") vymezenou katastrálním územím členských obcí v rámci správního obvodu obce s rozšířenou působností Broumov.
2. Společenství je založeno za účelem ochrany a prosazování společných zájmů členských obcí, které se především týkají péče o všestranný rozvoj zájmového území, péče o potřeby občanů členských obcí a ochrany veřejného zájmu.
3. Název společenství obcí odráží identitu členských obcí a jejich občanů s územím, které společenství reprezentuje.
1. Předmětem činnosti společenství je vedle činnosti svazku obcí podle § 50 odst. 1 zákona o obcích, uvedených v bodě IV. 2 těchto stanov, zajišťování koordinace veřejných služeb na území členských obcí a strategického rozvoje tohoto území. Za tímto účelem společenství zpracovává strategii rozvoje společenství obcí.
2. Činnost společenství je zaměřena zejména na výkon činností směřujících k systematickému a efektivnímu rozvoji zájmového území, ochraně a prosazování společných zájmů členských obcí a jejich spolupráci při rozvíjení činností týkajících se spolupráce ve všech oblastech, které členským obcím společenství přísluší ze zákona o obcích a případně dalších právních předpisů.
3.Společenství může vyvíjet i aktivity, které se z objektivních důvodů netýkají všech členů společenství; povinnost společenství, aby i tyto aktivity byly v souladu s účelem společenství, tím zůstává nedotčena.
4. Společenství může vedle své hlavní činnosti vyvíjet též další činnost spočívající v podnikání nebo jiné výdělečné činnosti; to však pouze za podmínky, že jejím účelem je podpora hlavní činnosti společenství anebo hospodárné využívání majetku společenství. Tuto činnost musí schválit shromáždění starostů.
1. Členství ve společenství je dobrovolné.
2. Členem společenství mohou být pouze obce nacházející se ve správním obvodu obce s rozšířenou působností Broumov.
3. Členství ve společenství nikterak neomezuje členy v oprávnění vstupovat do jiných svazků a podílet se na činnosti jiných právnických osob.
4. Členem společenství se může stát obec, která se plně ztotožňuje s cíli a účelem společenství.
5. Žádost o přijetí nového člena do společenství se doručuje předsedovi společenství, který připraví nutné podklady pro příslušné rozhodování shromáždění starostů. Žádost o přijetí nového člena do společenství musí obsahovat usnesení zastupitelstva obce o vyslovení souhlasu s členstvím ve společenství.
6. Pořádá-li obec žádost o členství, není možné jejímu členství bránit.
7. O přijetí nového člena společenství rozhoduje shromáždění starostů. Aktuální seznam členů společenství vede předseda (manažer) a v aktuálním znění jej zveřejňuje na internetových stránkách společenství.
8. Nový člen společenství je povinen zaplatit v plné výši vstupní vklad. Vstupní vklad je nový člen společenství povinen uhradit nejpozději do dvou měsíců ode dne, kdy bylo schváleno jeho členství ve společenství. Vedle vstupního členského příspěvku je povinen nový člen společenství zaplatit také pravidelný roční příspěvek, a to v plné výši či jeho alikvótní část, za rok, v němž došlo ke vzniku jeho členství. Roční příspěvek je povinen nový člen společenství uhradit nejpozději do dvou měsíců ode dne, kdy bylo schváleno jeho členství ve společenství.
9. Členství ve společenství zaniká:
10. Vystoupit ze společenství lze pouze k 31. 12. roku, v němž je společenství doručena písemná výpověď. Výpověď je člen společenství povinen doručit předsedovi společenství minimálně 3 měsíce před koncem roku, ve kterém chce ukončit členství. Písemná výpověď musí obsahovat usnesení zastupitelstva obce o vyslovení souhlasu s ukončením členství obce ve společenství.
11. Člen může být ze společenství vyloučen, jedná-li v rozporu s cíli a účelem společenství nebo závažně porušil své povinnosti vůči společenství, poškodil dobrou pověst společenství anebo porušil-li usnesení orgánů společenství a ve lhůtě určené v rozhodnutí rady společenství nezjednal nápravu. O vyloučení člena ze společenství rozhoduje shromáždění starostů. Písemné vyhotovení rozhodnutí o vyloučení člena společenství doručí předseda společenství vyloučenému členu nejpozději do 14. dnů od přijetí rozhodnutí.
12. Člen společenství, jehož členství zaniklo, není zbaven povinnosti zaplatit v plné výši pravidelný roční členský příspěvek za rok, v němž jeho členství ve společenství zaniklo.
13. Při zániku členství se provede majetkové vypořádání. Vypořádací podíl se stanoví na základě podílu člena na celkovém uhrazeném objemu členských příspěvků za celou dobu trvání společenství. Vypořádací podíl se vyplácí v penězích a vychází z vlastního kapitálu společenství zjištěného z mezitímní, řádné nebo mimořádné účetní závěrky sestavené ke dni zániku členství. V případě, kdy se podstatně liší reálná hodnota majetku společenství obcí od jeho ocenění v účetnictví, se při určení výše vypořádacího podílu vychází z reálné hodnoty majetku snížené o výši dluhů vykázaných v účetní závěrce. Nároku na majetkové vypořádání se člen, kterému zaniklo členství, může vzdát.
14. Rozhodování o každé změně ve složení členů společenství je rozhodováním o změně těchto stanov. V důsledku přijetí nového člena společenství nebo zániku členství stávajícího člena zpracuje předseda společenství nové úplné znění stanov a nejpozději ve lhůtě 15 dnů ode dne, kdy došlo ke změně počtu členů, jej v elektronické podobě rozešle všem členům společenství; čl. VII odst. 4 těchto stanov se v takovém případě použije přiměřeně.
1. Každý člen společenství má zejména právo:
2. Každý člen společenství má zejména povinnost:
3. Občané obcí, které jsou členy společenství, a kteří dosáhli věku 18 let, jsou oprávněni:
1. Vnitřní organizace společenství, práva a povinnosti členů i volených orgánů společenství se řídí především těmito stanovami, které jsou uloženy ve svém úplném znění v sídle společenství a jsou také zveřejněny na jeho internetových stránkách.
2. O změně stanov rozhoduje shromáždění starostů usnesením. Pro přijetí takového usnesení je třeba souhlas alespoň 2/3 všech členů společenství.
3. Změny nebo doplnění stanov vyžadují písemnou formu. Dodatky ke stanovám se pořadově číslují a tvoří nedílnou součást stanov. Za evidenci a jejich rozeslání členským obcím je odpovědný předseda společenství.
4. Pokud dojde k jakékoliv změně stanov, je předseda povinen oznámit tuto skutečnost nejpozději do 15 dnů od schválení daného usnesení všem členům společenství a příslušnému krajskému úřadu.
1. Orgány svazku jsou:
1. Shromáždění starostů je nejvyšším orgánem společenství.
2. Právo účastnit se shromáždění starostů a rozhodovat o záležitostech spadajících do jeho působnosti mají všechny členské obce společenství.
3. Na zasedáních shromáždění starostů zastupuje členskou obec starosta nebo místostarosta členské obce, ledaže příslušný orgán obce určí jinou osobu, jako svého zástupce. Tímto není dotčeno oprávnění členské obce nechat se zastoupit na základě plné moci.
4. Shromáždění starostů rozhoduje o všech záležitostech společenství, pokud stanovy nesvěřují rozhodování jinému orgánu společenství.
5. Do působnosti shromáždění starostů patří zejména:
6. Shromáždění starostů se schází podle potřeby, nejméně však čtyřikrát ročně, přičemž první zasedání shromáždění starostů v kalendářním roce se koná vždy nejpozději do 31. 3. Zasedání shromáždění starostů svolává a zpravidla řídí předseda nebo místopředseda. Pozvánka na zasedání shromáždění starostů spolu s programem, termínem a místem konání musí být v elektronické podobě rozeslána členům společenství minimálně 10 dní před konáním zasedání. Nejpozději ve stejné lhůtě manažer zveřejní pozvánku na zasedání shromáždění starostů na internetových stránkách společenství.
7. Předseda je povinen svolat zasedání shromáždění starostů, požádá-li o to alespoň jedna třetina členů společenství nebo revizní komise, a to do 14 dnů ode dne, kdy mu byla taková žádost doručena. Nesvolá-li předseda zasedání shromáždění starostů v této lhůtě, učiní tak do 7 dnů místopředseda, popřípadě jiný člen shromáždění starostů, a to na náklady společenství.
8. Zasedání shromáždění starostů společenství je veřejné. Členové společenství informují veřejnost o místě, době a navrženém programu připravovaného zasedání shromáždění starostů alespoň 7 dní před zasedáním shromáždění starostů způsobem v místě obvyklým.
9. Návrh programu jednání shromáždění starostů zpracovává a shromáždění starostů předkládá předseda nebo místopředseda společenství.
10. Právo předkládat návrhy k zařazení na pořad jednání připravovaného zasedání shromáždění starostů mají jednotliví členové a orgány společenství.
11. Shromáždění starostů je schopno se usnášet, je-li přítomna nadpoloviční většina všech členů společenství.
12. Pokud není těmito stanovami určeno jinak, je k platnému usnesení shromáždění starostů třeba souhlasu třípětinovou většinou všech členů společenství.
13. K rozhodnutí shromáždění starostů dle čl. IX. odst. 3 písm. p), v), w), x), y) a k rozhodnutí, jímž se schvaluje rozpočet, je třeba souhlasu alespoň 2/3 všech členů svazku. K rozhodnutí shromáždění starostů dle čl. IX. odst. 3 písm. j) a q) je třeba souhlasu nadpoloviční většiny všech členů společenství.
14. Strategii rozvoje společenství schvaluje shromáždění starostů třípětinovou většinou všech svých členů.
15. Není-li shromáždění starostů usnášeníschopné, ukončí předseda zasedání shromáždění starostů a pořídí o tom zápis. Předseda následně svolá náhradní shromáždění starostů se shodným programem, elektronickou pozvánkou rozeslanou členům společenství nejpozději do 7 dnů ode dne, na, který byla svolána původní shromáždění starostů. Náhradní shromáždění starostů se musí konat nejpozději do 14 dnů ode dne, na který byla svolána původní shromáždění starostů. Nesvolá-li náhradní shromáždění starostů předseda, je tak oprávněn učinit místopředseda anebo kterýkoli z členů společenství. Na zasedání náhradního shromáždění starostů nemůže být zařazen nový bod programu.
16. Náhradní shromáždění starostů je usnášeníschopné je-li přítomna alespoň polovina všech členů společenství. K přijetí usnesení náhradního zasedání shromáždění starostů postačuje souhlas nadpoloviční většiny všech členů společenství. Náhradní zasedání shromáždění starostů však nemůže rozhodovat o záležitostech, pro které je stanovami vyžadována jiná většina, než jaká je uvedena v čl. IX odst. 12.
17. O průběhu zasedání shromáždění starostů se pořizuje zápis, který podepisuje předseda nebo místopředseda a určení ověřovatelé. Ověřovatelé zápisu jsou voleni vždy na začátku zasedání shromáždění starostů, přičemž návrh na ověřovatele předkládá předseda. V zápise se vždy uvede počet přítomných členů společenství, schválený pořad jednání shromáždění starostů, stručný průběh diskuze, výsledek hlasování a přijatá usnesení.
18. Zápis, který musí být pořízen do 10 dnů po skončení shromáždění starostů, musí být uložen k nahlédnutí veřejnosti v sídle společenství a v sídlech členů společenství; zároveň je ve stejné lhůtě zveřejněn na internetových stránkách společenství a manažer zápis také rozešle v elektronické podobě všem členům společenství.
19. Člen, který se zúčastnil shromáždění starostů, může proti zápisu ze zasedání podat námitky, a to ve lhůtě 10 dnů ode dne, kdy mu byl zápis v elektronické podobě doručen. O námitkách člena společenství proti zápisu se rozhodne na nejbližším zasedání shromáždění starostů.
20. Shromáždění starostů může přijmout podrobnější pravidla pro své jednání v jednacím řádu.
1. V čele společenství obcí stojí předseda, který je statutárním orgánem společenství. Při zastupování společenství jedná samostatně. Funkci vykonává osobně. Předsedu zastupuje v jeho nepřítomnosti 1. místopředseda a v případě nepřítomnosti předsedy a 1. místopředsedy zastupuje společenství v jejich nepřítomnosti 2. místopředseda.
2. Předseda, místopředseda nebo místopředsedové jsou voleni členskou schůzí na dobu určitou do ukončení hlasování v nejbližším termínu řádných komunálních voleb (na dobu 4 let). Opakované zvolení je možné. Členem statutárního orgánu může být pouze starosta nebo místostarostové členských obcí. Fyzická osoba, která je členem statutárního orgánu musí být plně svéprávná a bezúhonná ve smyslu právního předpisu upravujícího živnostenské podnikání.
3. Do působnosti statutárního orgánu náleží rozhodování o všech záležitostech společenství, pokud nejde o záležitosti stanovami společenství svěřené do působnosti jiného orgánu. Statutárnímu orgánu náleží zejména:
4. Předseda odpovídá za včasné objednání přezkoumání hospodaření společenství za uplynulý kalendářní rok a za informování veřejnosti o činnosti společenství.
5. Funkce člena statutárního orgánu zaniká:
6. Funkce člena statutárního orgánu zaniká zvolením nového člena. V případě zániku funkce jiným způsobem zvolí příslušný orgán nejpozději do 2 měsíců od zániku funkce nového člena statutárního orgánu.
7. Uplyne-li doba, na kterou byl člen statutárního orgánu zvolen, zůstává tento ve funkci do doby zvolení nového člena. Toto pravidlo platí obdobně i v případě, kdy funkce člena statutárního orgánu zanikne v důsledku řádných voleb do obecních zastupitelstev (odst. 5 písm. a) tohoto článku stanov).
8. Členové statutárního orgánu jsou povinni svou funkci vykonávat s nezbytnou loajalitou i s potřebnými znalostmi a pečlivostí. Má se za to, že jedná nedbale, kdo není této péče řádného hospodáře schopen, ač to musel zjistit při přijetí funkce nebo při jejím výkonu, a nevyvodí z toho pro sebe důsledky. Členové statutárního orgánu ze své činnosti odpovídají shromáždění starostů.
1. Revizní komise je povinným kontrolním orgánem společenství. Revizní komise má 3 členy. Členové revizní komise jsou vždy fyzické osoby volené na dobu 2 let. Opakované zvolení je možné. Funkce člena revizní komise je neslučitelná s výkonem funkce člena jiného voleného orgánu společenství. Členy revizní komise volí shromáždění starostů. Člen revizní komise vykonává funkci vždy osobně. Člen revizní komise musí být plně svéprávný a bezúhonný ve smyslu právního předpisu upravujícího živnostenské podnikání. Členové revizní komise volí ze svých řad předsedu revizní komise.
2. Do působnosti revizní komise patří zejména:
3. Revizní komise se schází dle potřeb, nejméně však jednou za půl roku. Schůzi revizní komise svolává a řídí předseda revizní komise. Pozvánka na schůzi revizní komise spolu s programem, termínem a místem konání musí být v elektronické podobě rozeslána členům revizní komise minimálně 7 dní před konáním schůze.
4. Revizní komise je usnášeníschopná, je-li přítomna nadpoloviční většina členů. Pro přijetí usnesení je třeba souhlasu většiny přítomných. Hlasovací právo členů revizní komise je rovné.
5. Revizní komise se ve své činnosti řídí obecnými zásadami kontrolní práce, příslušnými právními předpisy a těmito stanovami.
6. Konkrétní kontrolní činnost provádí pověřený člen revizní komise. Pověření k provedení kontroly schvaluje revizní komise v rámci řádné schůze tohoto orgánu.
7. Kontrola probíhá za součinnosti kontrolou dotčených osob. Tyto osoby jsou povinny revizní komisi poskytnout veškerou nutnou součinnost k realizaci schválené kontrolní činnosti.
8. O provedené kontrole je sepisována kontrolní zpráva, která následně slouží jako podklad pro revizní komisi při přijímání závěrečného usnesení o provedené kontrole. Kontrolou dotčené osoby jsou s kontrolní zprávou seznámeny a mohou se k ní vyjádřit ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byly se zprávou seznámeny.
9. Členství v revizní komisi zaniká:
10. V případě zániku funkce člena revizní komise zvolí příslušný orgán nejpozději do 2 měsíců od zániku funkce nového člena revizní komise.
11. Uplyne-li doba, na kterou byl člen revizní komise zvolen, zůstává člen revizní komise ve funkci do doby zvolení nového člena. Toto pravidlo platí obdobně i v případě, kdy funkce člena revizní komise zanikne v důsledku řádných voleb do obecních zastupitelstev (odst. 9 písm. a. tohoto článku stanov).
12. Schůzi revizní komise připravuje a svolává předseda revizní komise. Pozvánka na schůzi revizní komise je zasílána členům revizní komise elektronicky alespoň 7 dnů před stanoveným termínem.
13. Revizní komise pořizuje ze své schůze zápis, který podepisuje předseda revizní komise spolu s jedním vybraným členem revizní komise. V zápise se vždy uvede počet přítomných členů revizní komise, schválený pořad schůze, průběh diskuze, výsledek hlasování a přijatá usnesení. Přílohou zápisu jsou též předložené kontrolní zprávy.
14. Zápis, který musí být pořízen do 7 dnů po skončení schůze revizní komise, musí být uložen k nahlédnutí v sídle společenství a v sídlech členů společenství; nahlédnout do zápisu revizní komise jsou oprávněni zastupitelé všech členských obcí. Předseda zápis také rozešle v elektronické podobě všem členům revizní komise.
15. Člen, který se zúčastnil schůze revizní komise, může proti zápisu podat námitky, a to ve lhůtě 7 dnů ode dne, kdy mu byl zápis v elektronické podobě doručen. O námitkách člena revizní komise proti zápisu se rozhodne na nejbližší schůzi revizní komise.
16. Každý člen revizní komise je povinen svou funkci vykonávat s nezbytnou loajalitou i s potřebnými znalostmi a pečlivostí. Má se za to, že jedná nedbale, kdo není této péče řádného hospodáře schopen, ač to musel zjistit při přijetí funkce nebo při jejím výkonu, a nevyvodí z toho pro sebe důsledky.
17. Revizní komise ze své činnosti odpovídá shromáždění starostů.
18. Revizní komise může přijmout podrobnější pravidla pro své jednání v jednacím řádu.
1. Manažer je vedoucím zaměstnancem společenství, který zajišťuje realizaci svěřených úkolů a běžný chod společenství.
2. Manažer je administrativním orgánem společenství. Zajišťuje administrativní činnost, funkční zázemí, informační servis o činnostech společenství, vede seznam členů společenství, zajišťuje propagaci společenství a aktualizaci internetových stránek, a zabezpečuje zázemí pro činnost jednotlivých orgánů společenství.
3. Osobu na pozici manažera navrhuje a schvaluje shromáždění starostů a rovněž rozhoduje o výši jeho odměny. Vůči manažerovi zastává funkci statutárního orgánu zaměstnavatele předseda.
4. Manažer je oprávněn účastnit se zasedání shromáždění starostů s hlasem poradním.
5. Manažer organizačně zajišťuje styk orgánů společenství s veřejností.
1. Činnost společenství je financována zejména z členských příspěvků, dotací a grantů, sponzorských darů a příjmů z činností vyvíjených společenstvím.
2. Veškeré získané prostředky mohou být použity pouze v souladu s podmínkami určenými těmito stanovami a rozhodnutími příslušných orgánů společenství. Veškeré prostředky společenství musí být především využívány k financování činností společenství, které naplňují jeho cíle. Jakýkoliv zisk z činnosti společenství bude především použit pro činnosti společenství, které jsou v souladu s těmito stanovami deklarovaným předmětem činnosti, a to včetně samotné správy společenství jako právnické osoby.
3. Za účelem činnosti společenství mohou členové společenství do společenství vložit část vlastního majetku. Majetek vložený členskou obcí do hospodaření společenství zůstává ve vlastnictví členské obce.
4. Rozsah oprávnění společenství nakládat s vloženým majetkem stanoví vkládající obec, přičemž k vložení majetku do společenství je vždy třeba jednání v písemné formě.
5. Společenství má při hospodaření s vloženým majetkem i majetkem získaným vlastní činností zejména tyto povinnosti:
6. Hospodaření probíhá na základě ročního rozpočtu schváleného shromážděním starostů společenství.
7. Společenství může pro své hospodaření zřizovat fondy. Společenství může zřídit rezervní a rozvojový fond. Příděly do fondů a jejich užití se řídí samostatným předpisem, který schvaluje shromáždění starostů.
8. Shromáždění starostů může část majetku svěřit do správy jinému subjektu, který zřizuje nebo zakládá, zejména pokud je tak zabezpečeno účelnější využití majetku ve prospěch společenství. Ve smlouvě o svěření majetku určí rozsah i omezení pravomocí subjektu, který je správou majetku společenství pověřen.
1. O rozdělení přebytku a úhradě ztráty z hospodaření společenství rozhoduje shromáždění starostů.
2. Přebytek se rozděluje v pořadí:
3. Nerozhodne-li shromáždění starostů jinak, zisk a ztráta společenství obcí se rozděluje tak, že na každého člena společenství obcí připadne podíl, který je vyjádřen poměrem jeho schválených členských příspěvků k celkové výši schválených členských příspěvků v kalendářním roce, v němž byl vytvořen zisk, nebo vznikla ztráta.
4. Na úhradu ztráty se přednostně použijí prostředky z rezervního fondu, je-li zřízen. V případě nedostatku zdrojů z tohoto fondu k pokrytí ztráty může shromáždění starostů rozhodnout o pokrytí ztráty prostřednictvím mimořádných příspěvků od členů společenství.
1. Vstupní členský příspěvek člena společenství je stanoven rozhodnutím shromáždění starostů.
2.Pravidelný roční členský příspěvek pro nadcházející kalendářní rok stanoví shromáždění starostů. Nestanoví-li shromáždění starostů jinak, je výše příspěvku dvousložková a odvíjí se od typu člena společenství a počtu obyvatel obce přihlášených k trvalému pobytu, přičemž výše ročního členského příspěvku je součtem obou složek. Výše fixní složky příspěvku pro města a obce je stanovena a schválena na shromáždění starostů společně s rozpočtem. Pohyblivá výše členského příspěvku je stanovena a schválena na shromáždění starostů společně s rozpočtem, a to na jednoho obyvatele s trvalým bydlištěm v obci.
3. Nestanoví-li shromáždění starostů jinak, je příspěvek splatný vždy do tří měsíců ode dne, kdy se konalo zasedání shromáždění starostů, na němž bylo rozhodnuto o placení členského příspěvku a jeho výši. Nemění-li se v kalendářním roce příspěvek, je splatný do 30. 4. daného roku.
4. V odůvodněných případech může shromáždění starostů schválit mimořádný členský příspěvek.
1. Společenství se zrušuje rozhodnutím shromáždění starostů, a to dnem uvedeným v rozhodnutí nebo dnem, kdy bylo toto rozhodnutí přijato.
2. O zrušení společenství rozhoduje shromáždění starostů usnesením alespoň 2/3 všech členů.
3. Předseda je povinen oznámit zrušení společenství do 15 dnů od rozhodnutí příslušnému krajskému úřadu.
4. Po zrušení společenství se vyžaduje jeho likvidace, ledaže celé jmění společenství nabývá právní nástupce.
5. Při zrušení společenství s likvidací povolá shromáždění starostů likvidátora. Odměnu likvidátora a způsob její výplaty určuje shromáždění starostů.
6. Případný likvidační zůstatek bude po vypořádání všech závazků společenství převeden na členy společenství ve výši jejich likvidačního podílu. Podíl člena společenství na likvidačním zůstatku je určen poměrem jeho splacených příspěvků k souhrnné výši splacených příspěvků všech členů společenství obcí.
7. Svazek zaniká dnem výmazu z rejstříku společenství obcí.
8. Pravidla dle tohoto článku stanov se přiměřeně uplatní při splynutí nebo sloučení společenství.
1. Ve všech případech, kde se v těchto stanovách hovoří o "obyvatelích v zájmovém území", je pro určení jejich počtu rozhodný počet obyvatel přihlášených ve všech členských obcích k trvalému pobytu k 1. lednu předmětného roku, tj. roku, v němž je rozhodováno. Hovoří-li se ve stanovách o "počtu obyvatel", rozumí se tím údaj o celkovém počtu obyvatel. V obou případech budou tyto údaje přebírány z databáze Ministerstva vnitra k 1. lednu příslušného roku.
2. V záležitostech neřešených těmito stanovami se podpůrně užijí ustanovení zákona č. 128/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 250/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a dále obecná ustanovení o právnických osobách obsažená v zákoně č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
3. Znění těchto stanov bylo schváleno na shromáždění starostů konaném dne 26.9.2024, jehož konání je potvrzeno zápisem ze dne 26.9.2024.
4. Znění těchto stanov je účinné od 26.9.2024.
Adresa:
Společenství obcí Broumovsko
Hejtmánkovice 64
550 01 Broumov
IČ: 67438539
ID datové schránky: pfgcg94
e-mail:
info@dsobroumovsko.cz
Karel Rejchrt - předseda Společenství obcí Broumovsko
tel.: 723 913 796
Mgr. Romana Knopová - manažerka kanceláře Společenství obcí Broumovsko, tel: 604 692 644 e-mail: info@dsobroumovsko.cz
Mgr. Romana Knopová - pověřenec pro ochranu osobních údajů
tel.: 604 692 644
email: poverenec@dsobroumovsko.cz
Eva Pichová - účetní, administrativa
tel.: 602 854 783